‘Contact met klant is grootste cadeau’

Door Petronella van het Goor - De eerste drie weken aan de Kuipwal waren voor Univé vestigingsmanager Harry Frens (44) en zijn team een feestje. “Vorige week kwam er een jongeman langs de winkel, op weg naar zijn werk. Hij stak zijn hoofd even om de deur en vroeg: ‘zijn jullie vanmiddag ook open?’ Diezelfde middag kwam hij langs om van alles bij ons af te sluiten, hij was namelijk net verhuisd van Zwolle naar Harderwijk.” 

Dat is voor Frens het grootste cadeau van de hele verhuizing. “Dat snelle, hartelijke contact met de klanten. De mensen die even binnenwippen. Dat hadden we op de oude locatie veel minder.”

De winkel van Univé zat lange tijd aan de Verkeersweg, een prima locatie qua zichtbaarheid, maar niet qua bereikbaarheid. “Ook was het gebouw wat gedateerd.” De keuze tussen een update van de bestaande winkel of de update combineren met verhuizen naar een mooie zichtlocatie, was snel gemaakt.

“Nu werken we in een prachtige winkel met een open indeling, een ontvangstbalie, ruime spreekkamers. Het past ook beter bij de huidige koers van Univé. Persoonlijk contact met de klant, de medewerker als gastheer. Dichtbij onze relaties staan en het persoonlijke contact goed onderhouden.” Een koers waar Frens zich goed bij voelt en waar hij na de lange lockdowns ook met volle teugen van geniet.

Frens werkt al 22 jaar bij Univé en is sinds januari 2020 winkelcoördinator van Harderwijk. Daarvoor werkte hij 16 jaar in de buitendienst. “Al die tijd is het mijn doel geweest om de klant zich bij Univé thuis te laten voelen. Daar helpt een mooie winkel zeker bij, maar de mensen die er werken zijn daarin het belangrijkst. Daarom ben ik ook zo blij met het team dat ik heb in Harderwijk.”

Unive nieuw pand Harderwijk
Unive Harderwijk nieuw pand
Unive nieuw pand Harderwijk