Maandag 15 september 2025 ging de tweede editie van de campagne ‘Lekker Lunchen thuis en op school’ officieel van start. Met deze campagne wil Interactie Sportbedrijf Ermelo kinderen en gezinnen stimuleren om bewustere en gezondere lunchkeuzes te maken.
De aftrap vond plaats bij groep 5 van de Bernhardschool. De leerlingen van juf Eline en Klarissa gingen enthousiast aan de slag met recepten uit het Lekker Lunchen-lunchboekje. Op het menu stonden onder andere broodjes Pollo, Gezonde Slimmerik, Fit Boy en Kaaskop. Natuurlijk werden de zelfgemaakte creaties daarna met smaak opgegeten.De campagne wordt georganiseerd in samenwerking met zeven basisscholen binnen de gemeente Ermelo.
Maarten van Dijk, JOGG-regisseur van Interactie Sportbedrijf Ermelo B.V.: “Een gezonde lunch legt de basis voor de ontwikkeling én het leervermogen van kinderen. Met de campagne ‘Lekker lunchen thuis en op school’ laten we zien dat een broodtrommel met meer groenten niet alleen gezond, maar ook heel lekker kan zijn. Wanneer kinderen vanaf de start van hun schooltijd gewend raken aan een voedzame lunch, groeit dit uit tot een vanzelfsprekende gewoonte.”
De campagne is onderdeel van de JOGG-aanpak van de Noord-Veluwse gemeenten. Hierin werken de gemeenten samen om de leefomgeving van kinderen en jongeren gezonder te maken.
